Halloween - Broken Doll

Jag har faktiskt varit duktig på att fotografera mina sminkningar den senaste tiden, jag har dock inte varit duktig på att blogga.. Men idag är det återigen dags. Det är egentligen bra med ett litet lager för nu kanske jag kan komma igång lite, jag har ju en del att skriva om..
 
Jag firade Halloween 2 dagar här i London, första gången den Lördagen den 27/10 då jag var Cleopatra och andra gången på dagen d (31/10) då jag var en trasig docka. Inget av det är väl särskilt läskigt egentligen men jag hade lite brist på fantasi och kände att det var det jag ville göra :) Jag använde lite mer kreativitet när jag sminkade Jeaney, som fick vara både vampyr och något som vi inte har någon aning om vad det skulle föreställa.
 
Till att börja med kommer min trasiga dock-look. Jag gjorde en väldigt ljus bas (som dock kunde varit ljusare) och lade en klassisk "dock-makeup". Sedan använde jag mig av en flytande eyeliner för att göra hål och sprickor. För att få en mer 3D-aktig känsla jobbade jag mycket med olika nyanser och hårdheter av eyelinern.
 
 
xoxo Sandra Falconstone

Kommentarer
Postat av: Jessica

Wow, kul att du skriver igen så jag har något att läsa :D

Svar: Haha ja jag ska försöka komma ihåg det ;)
Sandra Falconstone

2012-11-06 @ 13:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0