Nonfirmation

Igår var jag på min danska släktings "nonfirmation" han skulle egentligen konfirmerats men så flyttade de till Sverige och det blev inget med det. Det var faktiskt väldigt trevligt och jag fick täffa en massa danska släktingar som jag inte visste jag hade. Flera av dem ska precis som Bjarne och Marianne fly över sundet och bosätta sig här. Kommer bli trevligt :)

Vi började dagen klockan 2 i folkets hus med middag och allt som hör till sen blev det lite dricka och sånt massa trevliga diskutioner, lite dans och allmännt umgänge. Vi var några stycken som körde vattenfall och sedan bussdriver och av någon anledning gillade danskarna att se när jag drack och många klunkar hamnade på mig :S Närmare midnatt? gick vi "ungdomar" hem till oss och rökte vattenpipa och shottade Gajol och små grå. Vääldigt trevligt, vääldigt blött men faktiskt mådde jag inte alls dåligt av alkoholen i morse. Bara lite feber och öm hals (eftersom jag har ngn tråkig halsinfektion som tydligen iinte hade gått över)

Klockan 5 idag skulle vi över till Bjarne och Marianne och äta middag, rester från igår och förutom att det inte fanns ngt jag kunde äta var det väldigt trevligt :) Gick hem vid 7-tiden och gjorde ris, friterad kyckling och sötsur sås. Tattig sås bara, inte alls sötsur bara stark :(

xoxo Sandra Falconstone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0