Rengöring

Nu sitter jag framför datorn och borstar tänderna.. tänkte nanna nu, ska upp 6 imorgon blääää hatar tidiga morgnar...

Dock var det inte det jag tänkte skriva om utan rengöring.. Har precis tvättat bort mitt smink och min rengöring va typ slut så fick prova mina nya depend sminkborttagningsservetter, och de fungerade väl hyfsat bra. Huden kändes bra efteråt, inte alls så klibbig och äcklig den kan bli av vissa sminkborttagningsservetter. Men de kunde inte ta bort det värsta av ögonsminket så fick ta till Make up Stores "Dual Active Remover".
Man kan inte nog poängtera hur viktigt det är att ha en bra hudvårdsrutin. Du kanske klarar dig nu med tvål och vatten, men i längden är det inte bra.

Rengöring. Varje morgon och kväll använder jag en mild rengöring (MUS Eye Foam Remover). Är det mycket kallt ute hoppar jag över tvätten på morgonen eftersom huden då behöver sitt skydd mot kylan.

Ansiktsvatten. Efter rengöringen använder jag en toner/ansiktsvatten (MUS Face Cool Balm). Ansiktsvattnet sluter till porerna och återställer även hudens pH-värde, detta gör att huden kan tillgodogöra sig fukten med en gång. Detta tar jag både morgon och kväll, även om jag hoppar över rengöringen på morgonen.

Skin Serum. Varje morgon och kväll använder jag också ett skin serum (MUS). Serumet tillför vitaminer och ger huden extra spänst. Serumet är inte återfuktande och man behöver en fuktighetskräm.

Fuktighetskräm. Vilken fuktighetskräm man behöver är väldigt inviduellt men man kan ofta få hjälp i de affärer där man köper sina krämer. Personligen använder jag MUS All Time. Tycker det är en jättebra kräm, jag har torr-normal hy och denna kräm fungerar för mig såväl på sommaren som på vintern, dock kan det behövas lite extra fukt på vinterns kallaste dagar.. Då brukar jag sova med en moisture mask. Man kan också använda sig av en nattkräm som är fetare än en dagkräm. Huden kan också ta upp fukten och näringen bättre under natten.

Ögonkräm. Ett STORT fel som många gör är att de avnäder samma kräm i hela ansiktet. Kräm man använder i ansiktet är oftast för fet för de små fina porer som finns i huden runt ögonen och det som händer är att krämen samlas i små "fettbubblor" milier runt ögonen. Dessa ser lite ut som finnar och man måste gå till hudterapeut för att få bort dem. Använd en kräm som är anpassad till ögonen så slipper ni detta. Ta heller inte ögonkrämen för nära själva ögat utan lägg den ca i globen runt hela ögat, krämen kommer på hela huden i alla fall, men man slipper att det svider i ögonen. Många som tar ögonkrämen för nära ögat får röda och svullna ögon.




Nu hoppas jag att ni inte slarvar med rengöringen ;)



                                                  xoxo Sandra Falconstone

Kommentarer
Postat av: Becca

Mycket bra skrivet darl!

2010-03-09 @ 11:50:55
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0