Gym-snygg

Jag tränar ju en hel del och på gymmet kan man inte komma fullt spacklad, eller man kan väl men det är inte att rekommendera! Smink smälter i värme och försvinner.
När jag är i gymmet försöker jag att inte ha något smink på mig alls, men man vill ju ändå se lite fräsch ut.

På gymmet kan man se fab ut trots att man inte har en massa smink! Det jag försöker jobba med är:

1. Min hy - Jag försöker hålla min hy felfri och fräscht solbrun. Jag är noga med hudvård och brukar använda BUS för att få en fin diskret bränna. Att sola för mycket är ju inte bra för huden!
Har man hudproblem kan det vara lockande att smeta på massor av produkter, men sanningen är att huden behöver vila och när man tränar öppnas porerna. Vill man få en bättre hy är det bäst att inte ha en massa "smuts" som kan tränga in i porerna under träningen. Det bästa om man har långvariga problem är att go natural och eventuellt söka hjälp hos en hudläkare.

2. Fransar & Bryn - Att hålla brynen trimmade är ett bra sätt att se fräsch ut! Att hålla formen ren och öppna upp ögat genom att plocka brynen är ett bra sätt att känna sig finare. Har man väldigt ljusa bryn kan man färga dem, precis vad jag föreslår att man gör med ögonfransarna.
Genom att färga ögonfransarna blir det nästan som att man har mascara på sig. Jag själv har mörka ögonfransar men färgar ändå, eftersom mina franstoppar har en tendens att blekna.
Nu när jag använder Neulash blir mina fransar helt fab!!

3. Ev. Makeup - Om man tvunget känner att man måste ha smink föreslår jag att man håller sig till rena mineralsminkprodukter eller liknande. Då menar jag helt rena! Utan parabener, mineraloljor och allt annat dåligt man kan hitta i många produkter.
Om jag känner mig lite trött och hängig brukar jag använda mig av en lätt concealer runt ögonen och eventuellt ett rouge på kinderna för att få lite fin rosighet. Vanilj-/gulaktig penna på nedre tårkanalen gör blicken fräsch!

4. Frisyren - Gör något med ditt hår! Sätt upp håret i en roligare tofs eller liknande, var dock sparsam med spray och liknande. När man svettas och blir varm rinner hårsprayen med svettet och kan hamna i ögonen och liknande. Dock finns det så mycket man kan göra med håret, som är mycket roligare än bara en vanlig hästsvans. Man kan lägga till flätor, man kan göra knutar osv,det är bara fantasin som sätter gränser :P

5. Kläder - Köp gymkläder som du trivs bra i och som du ser bra ut i. Jag brukade alltid gå till gymmet i stora oversize träningsbyxor och en reklam t-shirt. Det försöker jag undvika nu då man bara ser stor och sunkig ut. Jag gjorde det i alla fall. Nu satsar jag på byxor och tröjor som passar min kroppsform och kramar om mig på bästa sätt. Eftersom jag inte är pinnsmal och känner mig lite selfconcious ang min vikt kändes det jobbigt i början. Men jag ser mycket bättre ut i dessa kläder och mycket mindre ut med! Jag förespråkar absolut inte att man skall vara anorektisk utan förespråkar en atletisk snygg kropp med lagom av allt!

xoxo Sandra Falconstone

Kommentarer
Postat av: Beccs

Good tips!



ps. längtra till lördag!

2011-03-31 @ 22:10:32
URL: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0