Purple Attraction

Idag började jag dagen med att gå ut och springa en runda. Därefter tog jag en riktig lång dusch och mitt i mitt duschande kom min handyman och skulle lufta elementen (vilket e tur att jag har en handyman till, för jag vet i tusan hur man gör). Jag skulle iväg och shoppa lite med Hessa idag när hon slutat skolan, den stackaren har inte en ledig vecka som vi akademiker har :O.. Jag hade en del födelsedagspresenter att göra klart och lite annat smått och gott som jag skulle ha med mig till Sverige så det var bara att bege sig ut :)
 
Dagens sminkning var väldigt basic men ådrog sig många blickar då jag valde ett riktigt mörkt läppstift. Ögonen blev shimmriga med en mörkare glob och eyeliner medans läpparna fick vara i fokus.
Jag tog mig till och med tid att stylea mitt hår idag och min frisyr är väldigt enkel men ändå väldigt fin. Tyvätt fick jag ingen vidare bra bild, men jag har gjort tre fiskebensflätor som jag dragit upp lite så att de är lösa och stretiga sedan har jag fäst alla flätorna i varandra med hårnålar så det ser ut som en enda stor fläta. Ändarna på flätorna flätade jag ihop men har man genomskinliga gummiband är det inget måste.
 
Till sminket har jag använt:
 
¤ MUS Eyeprimer Clear
¤ MUS M/S Muffin
¤ Clinique CSSS lim. ed. dark purple shade
¤ MUS Cake Eyeliner Black
¤ MUS Eyepencil Vanilla
¤ Dior Show Iconic Mascara
 
¤ MUS Lippencil Purple Attraction
¤ MUS Lipstick Black Orchid
¤ MUS Lipstick sealer
 
Lipstick sealern från Make Up Store kan jag verkligen rekommendera! Jag brukar använda den och det är ytterst sällan om ens någonsin jag behövt bättra på mitt läppstift trots flerarätters middagar och drinkar.
 
xoxo Sandra Falconstone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0